czwartek, 24 listopada 2016

Ministerialne wypowiedzi...

Dzisiaj wpadl mi w oko jeden artukul, a w nim wypowiedz najlepszego wg (nie)Prawa i (nie)Sprawiedliwosci ministra spraw zagranicznych po 1989r. Ba, od zarania dziejow nawet. Minister ow oznajmil w trakcie wizyty w kraju, w ktorym od 9 lat przychodzi mi zyc:"Bede w czwartek rozmawial z irlandzkim ministrem edukacji m.in. o mozliwosci wprowadzenia jezyka polskiego do szkól w Irlandii".Jako polski emigrant i ojciec dwojki dzieci, ktore niebawem zaczna etap szkolny chcialem zabrac glos. Nie wydaje mi sie, zeby takie "zabiegi" mialy jakis sens. Nie dosc, ze nic nie wskora, to tylko podburzy i wzmocni emocje antypolskie u tych ludzi, ktorym i tak nie w smak emigranci. Szczescie, ze Irlandia to akurat kraj, w ktorym procent nacjonalistow jest znacznie (!!!) mniejszy niz w naszej Ojczyznie. I dobrze !Wydaje mi sie, ze wiekszosc, jak nie wszystkie rodziny emigrantow mowia w swoich domach po polsku, wiec dzieciom ten jezyk nie dosc, ze nie jest obcy, to jest ich pierwszych jezykiem. Jezeli ktos chce, to moze wyslac swoje dziecko do tzw. polskiej szkoly, ktorych jest dosc duzo. Na pewno w sa kazdym wiekszym miescie, a nawet miasteczkach. Przykladem pobliskie nam niemal 10 tys miasteczko Dungarvan, w ktorym taka szkola istnieje. Zadaniem polskich wladz powinno byc wspieranie takich szkol finansowo i np. kompletowanie dobrze wykwalifikowanego grona pedagogicznego (z tym sa male problemy wg znajomych). Ja moze wypowiem sie za siebie - nie potrzebuje zadnego wsparcia od TEGO ministra w zadnych stosunkach polsko-irlandkich, nie potrzebuje zadnego wsparcie od TEGO rzadu !

6 komentarzy:

  1. Bo ja wiem, czy on jest najlepszy? Anna Fotyga też była niezła:)))) Sama nie wiem nawet jak to skomentować, bo pomysł jest po prostu głupi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ja moglem tak nie docenic pani Fotygi ? :) Ale ta pania mozemy okreslic najlepsza PANIA minister po 89 roku.

      Usuń
  2. Nasza polityka zagraniczna w ogóle woła o pomstę do nieba. Pomysł z Irlandią na tle całości to jedynie niewiele znaczący odprysk. Więcej szkody robią gdzie indziej! :(((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgodze sie z Toba, Babciu ! Chcialem sie tylko odniesc do tematu, gdyz dotyczy mnie i moich chlopakow. A ich nieudolna polityke zagraniczna dopiero odczujemy po paru latach, jak wiekszosc krajow UE bedzie z nami co najmniej w neutralnych stosunkach. Przykladem Francja...

      Usuń
  3. Neutralne byłyby jeszcze w porządku. Ja się boję niechęci a w skrajnych przepadkach- wrogości... :((

    OdpowiedzUsuń